Вся країна стурбована нововведеними зрізами знань. Так звані моніторингові контрольні роботи змушені писати учні 5 та 10 класів з усієї України. Але що дають нам ці зрізи? Відомо що анкета учасника і сама робота надіслані будуть окремо, а оцінки, отримані учнями, не впливатимуть на їхні оцінки у школі. Натомість комплект книг, необхідних для підготовки, коштує чималу суму. Також затратним є і сам процес перевірки знань, що потребує тонни паперу та фарби для друку. Адже, якщо з підручниками можна працювати у електронному вигляді, то завдання та анкети все ж доведеться роздруковувати... А от з відповідями все набагато простіше. Давно не секрет, що вони доступні для кожного у соціальних мережах. Більшість дітей мають можливість просто переписати всю контрольну. У такому випадку рівень знань учня дізнатись важко. Тому постає питання про доцільність такого моніторингу. Кому він потрібен? Батькам, які витрачають додаткові кошти? Вчителям, які і так перевантажені різними нововведеннями? Учням, які після такої перевірки вважатимуть що вже все знають? Якщо ці зрізи проводяться для забезпечення більш якісної підготовки до ЗНО, то, на мою думку, досягнуто протилежного результату. В учнів з'являється ілюзія того, що вчитися не потрібно. Адже все можна списати! Що далі? Можливо все не так погано, як я собі уявляю, і все насправді продумано до дрібниць. Але чому моніторинг проводиться саме для учнів 5 та 10 класів, які шість місяців тому здавали ДПА, за результатами якої можна було визначити їхній рівень знань. Якщо це не черговий експеримент на піддослідних учнях чи задоволення чиїхось корисливих мотивів, а геніальна задум наших науковців, то десь таки цей механізм дав збій. Але це залишиться загадкою. А ми чекатимемо результатів... Катерина Пасечник, юнкор проекту, учениця 10-А класу
|