Набридло читати одне і теж про рідне село в Інтернеті. То хтось кричить, що зруйнували прокляті націоналісти католицький костьол, інші – виставляють фото з непрохідним болотом, відео дороги до Берездова всю у ямах, п’яні танці у кафе. Шановні критики – це все, на що Ви гаразд. А про щось хороше написати важко? Чи Ви живете за принципом «Чим гірше тим краще». Сьогодні я намагатимусь трохи прояснити Вам, шановні, ситуацію щодо тих матеріалів, які стояли у перших рядах у пошукових системах при запиті «Берездів», або «Berezdiv» чи «Berezdow». Чому стояли у минулому часі, а тому, що наш проект «Birchen Miracle» («Березове Диво») їх потіснив не тільки з перших рядків, а й з перших сторінок. Вибачайте, що напишу лише українською – це моя принципова позиція, хоча можу написати і англійською, і російською, і польською, а при потребі – німецькою також. Але я читаю Ваші замітки та висловлювання без перекладу, тому і Ви, якщо схочете, то прочитаєте. А ні – то Бог Вам суддя, а я постараюсь довести свою думку на тих ресурсах, де Ви повиставляли той бруд. Так от, почнемо з католицького костьолу. Інтерес до нього став проявлятись у поляків та псевдо поляків, тобто людей які себе називають поляками тому, що хтось десь там в четвертому коліні мав якогось родича поляка, чи може у чоловіка був десь такий родич по генеалогічній лінії, або просто хто має схоже на польське прізвище, що проживають на території Берездівщини. Ця тема також просувається і в самій Польщі (я це бачив на кількох польських сайтах). Поляки хоч нам і друзі, але про єдину і неділиму Річ Посполиту вони як я це розумію не перестали думати. А ми тільки і знай кричимо про «клятих москалів» які хочуть нас бачити у союзі з ними тому, що по всіх каналах тільки знай паплюжать нас і нашу владу, не хочуть бачити історію такою як вона є насправді (принаймні з нашого погляду), а того, що називається «поступовим ополяченням» не бачимо під носом. Я знаю як за кордоном люди гордяться тим, що вони родом з України (і у своїх листах розповідають як їхні прапрадіди приїхали у США чи Канаду ще у 1906 чи 1907 роках, а у нас модно бути геть турком, аби не українцем. Повернусь до теми: такі закиди можна розцінювати лише як претензію на "своє", яке вже давно не є їхнім. Для прикладу: як Ви думаєте як відреагують у США на те, що Росія зараз заявить, що десь на Алясці зруйнували їхню дерев'яну церкву, яка сама по собі стала лише грудою розвалин через те, що за нею ніхто не доглядав. Просто посміються і все. Так маємо реагувати і ми. Де була та польська громада з 1920 по 1991 коли з церкви зробили склад, а потім клуб? Ні, Ви можете мені сказати, що я історик і знаю як з церквами поводилась радянська влада. Погоджуюсь, але чому у 80-х – рр., коли побудували новий двоповерховий будинок культури така чисельна громада мовчала? Чому навіть після того, як Україна стала незалежною не відновили занедбане приміщення? Кому воно стало потрібно після того як закрили клуб - нікому! А зараз кричать, що зруйнували костьол, пам'ятку культури. Я згідний з тим, що пам’ятки культури потрібно берегти. А хіба мало таких пам'яток руйнувалося у ті часи в Україні через те, що просто елементарно не було коштів на те, щоб їх реконструювати, та й ще продовжують руйнуватися у наш час... Приміщення, що було колись костьолом розвалили через те, що воно було аварійним і загрожувало впасти на голови прохожим людям та відвідувачам лікарні. Ще хочу уточнити стосовно відео «Дорога до Берездова». Ці кадри знято на території Рівненської області. Тому так само це відео можна назвати дорога до Веселинівки чи Жатківки. Стосовно самої дороги, то її ще минулого року привели у нормальний вигляд. На рахунок калюж, болота, п’яних танців – то скажу, що кожен пише те, що йому ближче до душі. Адже як Ви знаєте: «Свині - болото, а орлу - небо». І якщо комусь після прочитаного ще хочеться щось погане написати – пишіть, я навіть підкажу Вам, шановні нехлюї (або як там називають ще людей які поганять місце де живуть чи може народились та виросли, або просто приїжджали у гості до рідних), про що писати: про ворон у парку, або про сміття за селом, погані дороги (чи взагалі їх відсутність), тощо. Але коли пишете – то будьте об’єктивними, і обов’язково напишіть що Ви особисто зробили для того, щоб наша маленька Батьківщина стала кращою. Тільки тоді у Вас буде моральне право написати замітки, або виставити фото чи відео критичного характеру. А я, зі своєї сторони, намагатимусь представити наше село з кращої сторони, щоб людям, які мають хоч якесь до нього відношення не було соромно сказати іншим: «Я народився у селі Берездів», або «Мої предки родом з Берездівщини», та ін. і всім, хто виливає різний бруд на наше рідне село шукатиму аргументовані відповіді. Опанасюк С. В.
|